عوامل موثر بر قیمت موتور کرکره برقی
نوشته شده توسط : ipooshak

بسیاری از افرادی که قصد خرید و نصب تجهیزات درب‌های اتوماسیونیزه مانند کرکره برقی را دارند، قیمت موتور کرکره برقی به کار رفته در آن، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های آنان است. البته باید متذکر شد که قیمت کرکره برقی در مقایسه با سهولت استفاده و راحتی‌ که برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ متناسب است.

قیمت موتور کرکره برقی

قیمت موتور کرکره برقی بستگی به نوع آن دارد. این موتورها معمولا در دو نوع توبولار و ساید در بازار عرضه می‌شوند. توبلار بیشتر برای کرکره برقی‌های کوچک مثل کرکره برقی پنجره و بالکن مناسب است و برای استفاده اغلب مردم کارایی دارد. طول عمر بالا، قابلیت نصب باتری و مناسب بودن این نوع قیمت موتور کرکره برقی، از ویژگی‌هایی است که آن را بسیار محبوب کرده است.

موتورهای توبلار به دو دسته سبک و سنگین (صنعتی) تقسیم می‌شوند. مدل سبک که قدرت از 30 الی 140 نیوتن دارد و قطر لوله مورد نیاز آن 8 است و برای مکان‌های که عرض تیغه‌ها خیلی زیاد نیست و کاربر احتیاج به کارکرد زیاد موتور ندارد، استفاده می‌شود. اما در مدل صنعتی که دارای توان 140 تا 300 نیوتون است و نیاز به شفت 11 دارد، معمولا برای درب های با عرض بالاتر تیغه و باز و بسته شدن بیشتر درب مورد استفاده قرار  می‌گیرد. واضح است که این موارد به شدت در تعیین نرخ قیمت موتور کرکره برقی دخیل‌اند.
اما نوع دیگر، موتورهای ساید هستند که بیشتر برای استفاده‌های صنعتی مناسب‌اند. این نوع موتورها علی‌رغم اشکالاتی مانند اشغال فضای زیاد و مصرف بالای انرژی و همچنین بالا بودن هزینه‌ها، مزایای زیادی دارند که آن را برای اغلب فروشگاه‌ها و پارکینگ‌های پرتردد و کارخانجات بسیار جذاب می‌نمایانند. 

از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به امنیت بالا، آلودگی صدای کمتر و قدرت بالاتر موتور که مناسب کرکره‌های بزرگ هستند، اشاره کرد. قابلیت تعمیر پذیری بالا نیز از دیگر مزایای این نوع محرکه‌ها است.

از عوامل اساسی تاثیرگذار دیگر در قیمت موتور کرکره برقی، می‌توان از کشور سازنده و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات نام برد. موتورها معمولا چینی، اروپایی یا ساخت چین و تحت لیسانس‌ دیگر کشورها هستند. چیزی که باید در این مورد مد نظر داشت این است که، موتورهای اروپایی معمولا نیازمند استفاده از برق سه فاز اند. به همین علت ما مزیت برق اضطراری UPS را نخواهیم داشت. 

قیمت موتور کرکره برقی

مساله‌ی دیگر قیمت بالای این نوع موتورها است که با توجه به آن، انتظار مصرف‌کننده بابت استفاده‌ی طولانی مدت از آن، کاملا به جاست. هر چند متاسفانه شرکت‌های اروپایی نمایندگی مستقیمی در ایران ندارند و شما ناچارید در بهترین حالت موتورها را با گارانتی یک ساله تهیه کنید و توجه داشته باشید در صورت خرابی، قطعات یدکی آنها به ندرت در دسترس خواهند بود. نکته دیگر اینکه، موتورهای ساید اروپایی به صورت مجزا از سایر متعلقات مانند مدار فرمان، بلبرینگ، صفحه های جانبی و ... ارائه می شوند. در نتیجه قیمت موتور کرکره برقی اروپایی تقریباً 10 برابر گران‌تر از یک موتور ساید چینی است. با توجه به این موضوعات، خیلی دور از ذهن نیست که مشتریان در بازار کشورمان معمولا از موتورهای ساید تحت لیسانس و چینی استفاده نمایند. 

دیگر عامل تاثیرگذار در قیمت موتور کرکره برقی و خصوصاً در نوع اخیر، قدرت گشتاور آن است. بدیهی است کاربردهای صنعتی و تاسیساتی با توجه به رسته‌ی صنعت، طیف وسیعی از احتیاجات را در بر دارد که نیازمند بلند کردن کرکره‌هایی با ابعاد و اوزان مختلف است.

در این مقاله سعی شد در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت موتور کرکره برقی اطلاعاتی در اختیار شما گذاشته شود. در پایان باید گفت خرید کرکره برقی با قیمتی معقول کاملا بستگی به فروشگاهی دارد که از آن خریداری میکنید. در این زمینه ما به شما وب سایت متین هوشمند را معرفی میکنیم که یکی از بهترین ها در این زمینه میباشد.

 




:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: